Vegarshei kirkelige fellesråd
Tilgjengelighetserklæring

Alle nettsider krever nå en tilgjengelighetserklæring. Denne kan du lese ved å klikke på linken under

Les tilgjengelighetserklæringen

KALENDER

onsdag 1 mai
torsdag 9 mai
Hovdefjell
søndag 12 mai
fredag 17 mai
søndag 19 mai
søndag 2 juni
søndag 9 juni
søndag 16 juni

Felles bønnesamlinger

Vegårshei Normisjon, Guds Menighet og Den norske kirke har felles bønnemøter på Høgtun bedehus hver mandag kl. 19.00.

Bønnevegg

http://www.vegarshei.kirken.no/img/10_08_11_Vegaarshei_kirke/thXZK84HAZ.jpgBønnevegg hvor du kan skrive inn bønner eller tenne et lys

Kirkegårder

Vegårshei har tre kirkegårder, der den ene ligger i tilknyttning til kirken, mens de øvrige er plassert andre steder i bygda.

Moland

Kirkegården på Moland er delt i tre og har betegnelsene Vegårshei I, II og III. Kirkegård I omkranser kirken og er den eldste, her er det plass til omlag 200 graver. Vegårshei II er den største og har plass til hele 580 graver. Vegårshei III er den nyeste og har plass til 148 graver.

Espeland

Espeland kirkegård blei tatt i bruk rundt år 1900 og har plass til 596 graver.

Rausandmoen

Denne gravplassen var opprinnelig forbeholdt medlemmer av Guds Menighet, men benyttes nå også til å gravlegge medlemmer i statskirken.

Kilde: Vegårshei kjørke, ISBN: 978–82–303–1051–9